“Herkesin dünyayı kurtarmasına gerek yok, birisi de evinin önüne çiçek koysun.” diye yazmış birisi.
Bu cümleyi okuyunca kelimeler birikti içime.
Bazı şeyleri hatırlattı bana.
“Etki edemeyeceğin büyük meseleleri konuşarak geçirdin ömrünü.Yapabileceğin küçük şeyler varken.” diye yazmıştı, Abdullah Kibritçi.
İçimizde hep büyük şeylerin hayalini kuruyoruz belki, bu güzel. Lakin kabımıza çakıl taşları sığabiliyorsa şimdilik, kayaları sığdırmaya çalışarak kendimizi yormanın bir manası yok ki.
Ebabil kuşlarını düşünelim mesela, pençelerine mercimek tanesi kadar taşları sığdırabilmişlerdi yalnızca.
Lakin filleri yenmeyi onlara nasip etti Allah.
Niyeti hakiki olan hiçbir amel küçük olmaz, zira büyütür hedefine vardırır onu Allah, bunu bil.
Yarım kalmaz, tamamlar onu.
Evet bir saksı çiçek.
Pencerenin önüne, bir insanın kalbine yada.
Birisi bir şey yazsın, kalbe şifa, derde derman olacak bir cümle mesela,
Birisi dua etsin, birisi tebessüm ettirsin birini.
Güzel bir haber getirsin birisi gözümüzü aydınlatan, zarif bir rivayet söylesin biri geçmiş zamandan, bir ayet okusun biri kalbimizi uyandıran.
Biri, bir hikaye anlatsın nazenin zamandan kalan.
Biri, bir çoçuğun başını okşasın, bir bebeğin kokusunu içine çeksin birisi.
Bir yetimin gözlerinin içini güldürsün alemlere rahmet peygamber gibi.
Biri güzel bir cümlenin altını çizsin, biri bir çiçeğin adını ezberlesin, biri durup düşünsün ince şeyleri.
Birisi bir pencere açsın dertli bir insanın içine.
Bir çiçeğe bakmak için yavaşlasın biri.
Birisi içli bir şiir okuyup kaldırsın içimizdeki rehaveti, diriltsin içimizdeki öfkeyi.
Bir insanı Allah için sevsin birisi, bir insanın yükünü hafifletsin diğeri.
Biri, bir taş atsın, birisi samimi bir yaş akıtsın kurtulsun diye gemi.
Dünyanın kurtulmaya değil de güzelleşmeye ihtiyacı vardır belki.
Evvela kalpler, evvela fikirler, evvela evler, evvela pencereler, evvela niyetler bir çiçek açsın, bir güzelleşsin.
Ömrümüz yetmezse neticeyi görmeye, burada ektiğimiz bir çiçek öbür dünyada bahçe olacak, bilesin.
Çünkü emekleri zâyi etmez Allah.
Vesselâm.










Kalemine,yüreğine sağlık güzel insan.
Sen hep yaz…
böylesine zarif yorumlar aldıkça kalemimin ucunda çiçekler açıyor, teşekkür ederim çok