İNSANLAR NE DER

0

 

Hayatı hep keşkelerle ve belkilerle yaşıyoruz. Eğer onların yerine iyi ki yapmışımlar koyabilseydik ya da en azından yaptım veya yapmadım diyebilseydik yani cesur olabilseydik daha mutlu olacaktık. Bazen mutlu olmanın yolu cesur olup risk almaktan geçiyor. Mutluluk kavramı özneldir aslında. Herkesin mutluluğa yüklediği anlamlar farklıdır. Bazı insanlar mantıklarıyla hareket ettiklerinde mutlu olurken bazıları da duygularıyla hareket ederek mutlu olurlar. Asıl önemli olan insanın içinden geldiği gibi yaşamasıdır. İnsanlar ne der, hakkımda nasıl düşünürler diye düşünmekten kendimizi kasarak hayatımıza bir çok keşke ve belki katarak yaşıyoruz. Kararlarımız çoğu zaman biz istediğimiz için değil insanlar öyle istediği için alınmış oluyor. Belki de insanlar bu yüzden mutlu olamıyor. Bunun sonucunda içinden topluma kızan bireyler ve giderek antisosyalleşen bir toplum oluşuyor. Sorunun kaynağı empati yapamamaktan geliyor. Herkesin kendi gibi düşünmesini beklemek büyük yanılgı. Birbirini anlayan bir toplum demek daha anlayışlı ve daha mutlu bireyler demek. Çözüm basit ama uygulama zor. Çünkü bunu gerçekleştirmek için toplumun düşünce yapısını değiştirmek gerekiyor. Ve bu hayattaki en güç şey bir insanın düşüncesini değiştirmekken bir toplumun düşünce yapısını değiştirmek daha da güç oluyor.

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.