Bizim insanları sevmekte problemimiz var.
Ne için seviyoruz birbirimizi? Makam,mülk,güzellik,muhabbet? Yanlış. Birbirimizi kimden geldiğimizi,ne için geldiğimizi bilerek sevmek…Samimi bir şekilde, Allah için sevmek…Kıymetli olan bu.
Bu niyetle arkadaşlık kurduğumuz zaman,hayatımız kolaylaşıyor,bakış açımız değişiyor,tahammül edebiliyoruz,kin tutmamayı,alttan almayı,anlayışlı olmayı öğreniyoruz çünkü Allah için seviyoruz.
Eğer bir insanı Allah için sevmezsek şöyledir böyledir diye seversek bir süre sonra bizim de etrafımıza bizim gibi insanlar toplanır.Menfaat için birbirini seven insanlar…Çevremize böyle insanlar dolarsa,yanlışlarımıza bile doğru gözüyle bakarlar.Böyle insanlardan nasıl öğrenicez hatalarımızı?
Peki ya sahip olduğumuz yada sahip oldukları bu güzellik,mal,mülk bir gün elimizden/ellerinden giderse,arkadaşlığımızı hala aynı konumda koruyabilicek miyiz yoksa…
Allah herkesi böyle arkadaşlıklardan uzat tutsun.
Arkadaşlık,kardeşlik,dostluk önemli kavramlar vesselam.









