Çağımızın en büyük hastalığı..
Neden? Diye sordunuz mu hiç, karşımızdaki insanlara neden tahammül edemiyoruz, anlaşamıyoruz diye yahut düşüncelerimizin tam tersi düşünün insanlara neden bu kadar gaddar oluyoruz diye düşündünüz mü? Neden bir insanın fikirlerini, düşüncelerini tam manasıyla kabullenemiyor ve önemsemiyoruz? Hangi zaman aralığında bu kadar düşmancasına düşünler içerisine girdik gerçekten merak konusu. Bir çoğumuz izlemişizdir bir film’de şöyle bir diyalog geçiyor;
”Bu dünya, senden olmayanlarla hoştur.
Onların sana verdiği ilimlerle, kıymetlerle, gönüllerle hoştur.
Sadece senin gibiler değil, senden olmayan da çok yaşasın ki, sen de yaşa.
Hele bir de onun? gözüyle gör şu fani dünyayı.
Herkes beyaz olsa, o zaman beyazı fark edemezsin ki. Değil mi?
Veyahut da siyah. Beyaz en güzel siyahta belli eder kendini.
Beni ben yapan yegane şey, benden olmayandır.
O yoksa, sen de yoksun. Ne anlamın kalır ne rengin belli olur, ne de tadın.” Herkes bizimle aynı düşünmek, aynı dili konuşmak, aynı şeyleri yapmak zorunda değil, kabullenmeyi, tahammül etmeyi öğrenmeliyiz.










